1. Identificar com s’ha utilitzat la documentació en els productes comunicatius del document del Blink: gestio informacio 2011-12-2.ppt. A cada producte, identificar les funcions que compleix i justificar-ho.
Funcions:
1- El Periódico. Record y con la derecha
Qualitat:
*Complementarietat: completat amb informació retrospectiva (fan al.lusió a d’altres gols del Messi).
*Credibilitat: ús de documentació numèrica (nombre de gols, nombre de partits jugats), documentació biogràfica de Messi, informació molt detallada, cites de Messi.
*Verificació: fotos i estadístiques.
Creativitat:
*Funció previsora: es tracta d’un subtema del fútbol (gran tema destacat en l’esport).
Rendibilitat:
*Reutilització de materials informatius interns (tots els documents emprats són de ElPeriódico).
2- Tienda de la Hemeroteca de La Vanguardia
Qualitat:
*Complementarietat: contingut complementat amb anuncis, fotografies, enllaços i links.
*Credibilitat: ús intensiu de documentació i informació
*Verificació: cada article o document al que ens envia la hemeroteca està verificat.
Creativitat:
*Funció previsora i preparatòria:
Rendibilitat:
*Reutilització tant de materials interns com externs.
3- El Periódico. El precio del tomate
Qualitat:
*Complementarietat: informació retrospectiva (parlen de les personalitats a qui ha perjudicat anteriorment el programa)
*Credibilitat:documentació numèrica (millers d’euros de indemnització, percentatges)
*Verificació: No hi ha verificació aparent.
Creativitat:
*Funció previsora: cronologia del programa “Aqui hay tomate”.
Rendibilitat:
*Reutilització de materials externs (documents del programa “Aqui hay tomate”)
4- Filme Alatriste
Qualitat:
*Complementarietat: audiovisual complementat amb la informació retrospectiva de la història real del protagonista
*Credibilitat: pel.lícula basada en fets reals, al.lusió a peronatges històrics
*Verificació: dades, localització (mapes), la etiqueta de “hispano foxfilm” implica un cert compromís.
Creativitat:
*Funció preparatòria: procés d’investigació del tema per la creació de la pel.lícula.
Rendibilitat:
*Reutilització del logotip de “foxfilm” (document intern)
5 - En el spot de Coca-Cola, nosaltres, hi hem
identificat la creativitat preparatòria. Per fer aquest spot van necessitar fer
una intensiva recerca per aconseguir totes les dades que s’exposen.
6 - Pel que fa al spot de Mac, creiem que s’ha
d’identificar més aviat amb la credibilitat preparatòria ja que veiem que
l’objectiu no és altre que influir en el públic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario